Wat te doen aan witte vlekken in zwarte katoenen broeken na wassen?

Ik gebruik een speciaal wasmiddel voor zwarte kleding (1 dopje) en geen wasverzachter. Verder overlaad ik de wasmachine niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
46.5K

Het beste antwoord

Een speciaal wasmiddel voor zwarte kleding is eigenlijk overbodig, een gewoon bontwasmiddel volstaat ook.
Ik gebruik bij donkere was vaak wel een vloeibaar middel omdat soms de zeep niet goed oplost en dan aan het wasgoed blijft plakken.
Ik vermoed eigenlijk dat jouw witte vlekken resten oud wasmiddel zijn.
Je kunt dat voorkomen door eens in de zoveel tijd, bijvoorbeeld eens per 2 maanden, je machine grondig te reinigen. Draai je machine dan op de hoogte stand, 90 graden, en helemaal leeg. Voeg geen wasmiddel toe maar slechts soda of azijn. Er zijn ook speciale reinigingsmiddelen voor te koop, o.a. bij de grotere supermarkt of drogist.
Het grote voordeel van deze machinereiniging is dat je machine een langere levensduur krijgt als je het regelmatig doet, maar ook je was zal schoner worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Annigje,
heb je advies opgevolgd en.....het werkt! Bedankt.

Andere antwoorden (5)

een scheutje azijn erdoor doen,het onkalkt ook gelijk je wasmachine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde, voor het eerst een speciaal wasmiddel gekocht (AH) voor donkere was, en had allemaal witte vlekken in m'n katoenen kleding (niet in m'n handdoeken trouwens). Het enige wat hielp was overwassen met een normaal wasmiddel. Nu meng ik het 1/2 om 1/2 met een bontwasmiddel om het spul op te maken, en heb geen witte vlekken meer. Maar een speciaal wasmiddel voor donkere was koop ik niet meer! Overigens keer ik wel broeken en t-shirts binnenste buiten, dan wordt je stof minder snel vaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het er niet meer uitgaat, kun je het verven met een tinnetje dylon zwart, dit is heel eenvoudig. Je moet dan wel effen zwarte kleding hebben, dus zonder andere kleuren, ik doe dit ook met vaal geworden kleding. Werkt prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt idd door de wasmiddel (voor zwarte was). Gewoon een keer naspoelen zonder wasmiddel of een scheutje azijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij komt het van "vetluis" in de wasmachine.
Heb de rubber sluitring helemaal goed schhon gemaakt en nu
heb ik voor het eerst geen witte vlekken in mijn was.